HTML

VW PASSAT ÜLÉS FŰTÉS JAVÍTÁS HÁZILAG

vw passat ülés fűtés javítása házilag

Friss topikok

Linkblog

Archívum

2008.03.04. 10:43 Vectra

Javítsuk meg házilag! VW Passat ülés fűtés!



Szóval a gond az volt, hogy vettem egy ilyen autót használtan, és természetessen nem működött benne az ülés fűtés. Ami elég bosszantó télen, főleg hogy benne van a kocsiban, és nem tudod használni...  Utánnaolvasgattam mindenféle fórumokon, VW klubbokban, stb. És kiderült, hogy ez elég gyakori probléma. Javítása olyan 30-60ezer forintig terjed, szervíztől függően. Hát hondoltam akkor ezt megnézem magam, és megpróbálom kicserélni a rossz betétet, hogy legalább munkadíjat ne fizessek egy vagyont. És ekkor jött a kellemes meglepetés! A fűtőbetéteknek semmi bajuk nem volt! Csak egy forrasztás engedett el mindkét ülésnél! Aminek az ujra forrasztása után mindkét ülés tökéletesen üzemel azóta is. A cikk ezért született, mert nagyon valószinű hogy ez széria hiba, a vezetékezés szerencsétlen kialakítása miatt, és az ülések 90%-ánál csak ez lehet a gond. Ezúton osztanám meg a szerelést, fényképekkel illusztrálva. Mindenkinek üdv! És jó szerelgetést! A márkaszervizekben ugyis csak lehúznak....  :)



A munkát kezdjük azzal hogy az akkumulátort lekötjük. Biztos ami biztos alapon. És addig ne is kössük vissza amíg mindennel nem végeztünk.

Először is távilítsuk el az ülés kerekeinek műanyag burkolatát


Ezt a műanyag kupakot kell kipattintani...


Egy csavarhúzóval, esetleg tűvel..


A csavart távolítsuk el..


Így...


Majd a műanyag burkolatot kicsit előre tolva pattintsuk ki..


Majd az ülést hátra tolva, tekerjük ki az első rögzítő anyákat.2db....




Aztán...


Az ülést hátratolva akasszuk ki a csavarokat...


Billentsük kicsit hátra az ülést, majd huzzuk széz az alján található elektromos csatlakozókat (fűtés, airbag,mozgató motorok..stb)


Majd egyszerűen hátratolva akasszuk ki a sinből az ülést és vegyük ki.





Majd kezdődhet a szétbontás....


Ezt a csavart a müanyag burkolat elején kicsavarjuk...


Majd kipattintjuk. Egyébként ez tartja a kárpitot is....


Aztán a burkolat másik felével is ugyanígy teszünk...




Az ilyen műanyag akasztókat ne felejtsük kiakasztgatni...


Ezt is...


Aztán a magasság álító kart is szereljük le.


Műanyag kupakok kipattint...


Majd csavarok ki...


Majd megkezdjük a kárpit kibontogatását. egyszerűen kézzel kihuzgáljuk.












Majd mikor ideértük, akkor egy fogóval ki kell akasztgatni a kampókat....


Ami elismerem nem olyan egyszerű, de ha én is megtudtam csinálni, akkor másnak is sikerülni fog...






Középtájt a csavarhúzót is segitségül kellett hívni...


Meg fogók minden fajtáját...


Míg végül felszabadul az ülőrész! És egy jóhír, hogy nem kell tovább kárpitoskodnunk...


Itt már látszik a bűnös! Ott lesz a gond ahol a kábelt rákötötték a fűtőbetétre...


Ezért ennek a kábelnek a másik végét keressük meg az ülés alján, és szabadítsuk ki! Hogy az ülőrészt szépen kényelmesen levéve, egy íróasztalon, vagy műhely asztalon megjavíthassuk.








Tehát ez az a rész a hol majd "műtenünk" kell...


Próbáltam több képet csinálni, de sajna nem mind sikerült olyan jól...




Egy műszerrel ki is mérhetjük...


...Hogy a betét(barna/feketesárga) az jó...


Viszont a hőérzékelőnél (feketefehér/batnafekete)már gondok vannak...  :)


Kezdjünk neki!


Egy tűvel hasítsuk óvatosan fel a vásznat, majd egy csipesszel húzzuk szét.


Itt az a bizonyos forrasztás. Oda van ragasztva, de ki kell bontani, hogy megtudjuk vizsgálni. Természetessen a másikat is, vele szemben.






Szépen blankoljuk ujra a vezetékpárokat...


Majd forraszuk őket ujra. aztán úgy helyezzük el őket ahogy a képen látjuk.




Kétoldalas ragszallaggal fikszáljuk a két vezetékpárt...


Vászon összehúz...


És mégy egy erős fedő ragasztás...


Végül műszerrel ellenőriz. (feketefehér/barnafekete)

Gyakorletilag ennyi. Ezt kell megcsinálni mindkét ülésnél. Nekem két délelőtt sikerült is. Az összerakást már nem írnám le, mert az megeggyezik a szétszereléssel csak visszafelé..  :) Jó munkát mindenkinek!
Norbi








19 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://passat3b.blog.hu/api/trackback/id/tr24364778

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Joe 2008.09.29. 19:47:51

Szevasz Norbi!

Le a kalappal elötted, hogy ilyen profi módon leírtad a műveleteket! Eszembe se jutott volna belekezdenem, de így egy percig se haboztam, én is szétszedtem a full bőr ülésemet és hála neked, SIKERÜLT!!!!! Ilyen ötletekre vevő vagyok mindig.Mégegyszer KÖSZI!

Üdv. Joe

Kovács 2008.09.30. 10:57:27

Üdv!

Csatlakozom az előttem szólóhoz. A leírást olvasva én is neki álltam, és tényleg ez volt a hiba. Bár a háttámlám még mindig nem működik.
Köszönöm a hasznos tanácsot.

Üdvözlettel:
Kovács János

Norbi 2008.09.30. 16:08:01

Köszi szépen! Örülök hogy segíthettem. A háttámlára visszatérve, nálam sem ment eddig a vezető oldali, csak nem vettem észre, mert ugye nyár volt.. :) Viszont mostanában hogy jönnek a hidegek, észrevettem, és meg is néztem a minap. Sziantén szakadás volt! De úgy rendessen a háttámlába vezető kábel, egy az egyben, elszakadva! Úgyhogy csak a kábelt kellett kicserélni, és azóta is működik. Már sajnálom hogy nem csináltam pár fotót, de egyébként a háttámla nem annyira bonyolult mint az ülő rész. És nem is kell annyira szétszedni. Hátul ki kell pattintgatni, előrehúzni, és a középrész szépen kijön. Ennél jobban nem is kell szétszedni, ott már minden látszik. Nálam a deréktámasz körül volt a szakadás. Na mindenkinek jó barkácsolást! Üdv!

Lali 2008.10.15. 07:25:38

Szia, tényleg korrekt leírás! Ügyes vagy! Nekem olyan passatom van amiben nincs ülésfütés, és már egy ideje gondolkodom hogy rakni kéne bele, csak attól tartok, hoyg nem tudom/tudják szépen visszarakni a kárpitot az ülésre, és akkor kiakadnék biztos. Egyik haverom a Golfjába szeretne, úgyhoyg most még jobban elgondolkodunk a dolgon. Ami még visszatart az az 50ezer ft amiért beszerzhető az ülésfütés. Tudsz esetleg valahonnan szerezni fütőbetétet, és elektroniká hozzá? Köszi!
Üdv
Lali

Norbi 2008.10.19. 15:17:07

Szia Lali!

Hát az az igazság hogy én is ezért álltam neki megcsinálni, mert nem nagyon találtam alternatívát. Aztán utánanéztem, és találtam egy bizonyos WAECO típusút. Szerintem az egy jó megoldás lenne nektek. Bár kárpitozni akkor is kell... Viszont ez komplett az elektronikával, és a két első üléshez, nem csak az ülőlapon, hanem a derék részen is! Ennyiért szerintem elég jó. autoextra.shop.hu/ Itt nézzétek meg.
Minden jót addig is!

cs2cs 2009.09.28. 12:23:18

Nekem is hasonló problémám volt 2001es borával, a gyári ülésfűtés nem működött a vezető oldalán. "Biztatásodra" nekiestünk és szétszedtük, a hiba nem pont ugyanott volt de meglett és működik is már.
A ülőlap bal oldali lábtámasztójánál volt megszakadva fűtőszál, egy sorkapocs és egy zsugor cső segítségével, kb 1,5 óra ráfordítással oldódott meg a probléma.
Köszi

bozont01 2010.02.15. 20:21:29

köszi Norbi a segitséget
magamtol ne is mertem volna nekiállni
a segitségeddel viszont pikk pakk ment a dolog
ugyanaz volt a baj ahogy leirtad
nekem is a háttámlánál egy az egyben el volt szakadva a vezeték
az ülölapnál meg a szál volt elszakadva
de orvosoltam
:)
mégegyszer köszi a segitséget!
hello

Vectra 2010.02.16. 15:08:08

Örülök hogy sikerül! Úgy látszik hogy et a problémát sikerült orvosolni, ennél az amúgy nagyon jó kis autónál.. :)

daru01 2010.03.06. 16:56:02

Le a kalappal!
Nekem is ülésfűtés problémám van. Most sajnos nekiugrani nem tudok de ezek után mostmár tudom hogy időt fogok rá szakítani és bele merek vágni!
Jó lenne még több ilyen mélyreható segítség!
Mégegyszer köszönjük!!!

zootyo 2010.10.17. 15:27:14

Toledo-m van, nekem sem ment a vezetőöldalon az ülésfűtés.
Szétszedtem, és nekem is a bal oldalon a combtámasznál volt elszakadva a fűtószál. Blankol, összesodor, átforraszt, szigetel. Azóta jó. Nekem a háttámla és az ülőlap fütőszálai sorba vannak kapcsolva, ezért semmi sem ment eddig. Köszi a leírást, hasznos volt.

KissImre 2011.02.27. 20:18:58

Szia!
Maga a fűtőbetét levehető a huzatról?
Huzatot kellene cserélnem a kinézett viszont fűtés nélküli, aztán nem szívesen mellőzném ezt az extrát. :-)
A sajátomról kellene áttennem az újra.
Köszönöm

Tiborrrrrrrrrr 2011.07.30. 15:04:16

Sziasztok nekem egy 4 es Golf om van es miota megvettem nem megy benne az ulésfutés,ma lattam ezt a leirast es neki is láttam,persze elvolt szakadva egy szal,osszetekertem es mar ment is,nagyon jo volt a leiras ertheto leglehet utanna csinalni siman,Nagyon szepen koszi NORBI es kiraly vagy.

Solesz 2011.10.31. 13:05:43

Helló!
NAgyon jó leírtad a folyamatot ma sikerült rá időt szakítanom,pont úgy van ahogy írtad és nekem is az volt a baja.Kössz szépen!!

Solesz 2011.10.31. 13:07:44

Ja és egy kérdésem lenne:Azóta világít a légzsák lámpa,azt hogy tudom kitörölni,vagy azt csak műszerrel??

zootyo 2011.11.03. 08:29:06

Ha van ülésedben légzsák, és széthúztad akkor világíthat.
Kitörölni csak műszerrel lehet. Vagy vag com+kábel.

Tommy maci 2011.11.30. 18:12:28

szia
leírásod alapján sikerült megcsinálni ma az ülésfűtésem köszi a segítséget csak egy baja maradt hogy a hőszabályzó nem jó ezért egyes fokozaton is maximumon fűt de ez már nem zavar

Adamo55 2013.03.27. 00:32:05

Szia!

Nekem egy 2005-ös B6-os passatom van és bőrülés van benne. A gondom az lenne, hogy az ülés háttámlája fűt csak az alsó réssze nem dolgozik (csak ha kedve van hozzá).Mondjuk azt sejtem, hogy valami érintkezési hibáról lesz szó!:) Esetleg nincs valami ötleted hol lehet a hiba illetve ugyan az az eljárás ennél az autónál is mint itt a képeken? Még nem szedtem szét, először megvárom a jó időt a dologgal! Köszio

Norbi1 2014.03.12. 15:42:12

Üdv!
Köszönöm szépen a segítséget! Örülök,hogy még akadnak ilyen önzetlenül segítőkész emberek!
Leírásod alapján megcsináltam, 100%-ban ugyanaz volt a hiba.
Nem szabad gyújtásra kapcsolni széthúzott légzsák csatlakozónál(sárga)és akkor javítás után sem világít a légzsák visszajelzője.
Köszönöm még egyszer! Üdv!

Tamas Oliver Bagyola 2016.03.07. 20:00:45

Nagyon vagány srác vagy :-) nekem is sikerült meg javítani az űlés fűtésem! Nagyon boldogá tettél ! :-) vw bora 1.9 TDI.
süti beállítások módosítása